20 Aralık 2016 Salı

AZİZ NESİN USTAMIZI 101. YAŞINDA SEVGİYLE ANIYORUZ...

Birlikte çalışma onurunu çok genç yaşımda yaşadığım, mizah edebiyatımızın büyük ustası AZİZ NESİN, yaşasaydı bugün 101. yaşına basacaktı. Aziz Nesin'le 1984 yılında aynı işyerinde, yani Güldürü Üretim Merkezi'nde yanyana masalarda çalışma onuru bulduğumda henüz 6 yıllık, 22 yaşında gencecik bir mizahçıydım. Ustamızı geçen yıl 100. yaşında İzmir'de hem bir portre sergisi ile hem de 100. doğum gününe denk gelen Aralık sonlarında "İzmir Mizah Festivali"nde gerçekleşen görsel sunumlu bir söyleşiyle anmıştım. Onunla son kez ölümünden sadece 18 gün önce (17 Haziran 1995'te) İzmit'le ortak bir söyleşide birlikte olduğumda, bana acınacak gözlerle bakmış; “Bu ülkede gelecek günlerde mizahın yapılamayacak bir hale geleceğine” dair acı şeyler söylemişti. Genç bir mizahçı olarak belli ki ardında bırakacağı bizlere üzülüyordu... 



Ben de tam o dönemlerde yani 1995'lerde "Hayat Mizahı Kaç Geçiyor" başlığı altında, hayatın abuklaşmış gerçeklerinin mizahın yaratıcı gücünü artık solladığını, epeyce erken bir zaman diliminde görmüş ve bu anlamda epeyce çığlık atmıştım!.. Ne de olsa zamanında kitaplarıyla büyüdüğüm, erken yaşta gözümü açan bir usta bulmuştum... 101. yaşında, onun için geçen yıl çizdiğim 2 portreyi bir kez daha paylaşıyorum... "AZİZ" ANISINA BİR KEZ DAHA SEVGİYLE...

Cihan Demirci (20 Aralık 2016)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder